mandag den 21. april 2014

Besøg fra Danmark x2

Hej!

De sidste par uger har været virkelig travle. Jeg har haft travlt i skolen med at få banket mine karakterer op igen efter 21 fraværsdage (ups!), jeg har haft travlt med frisbee træning og travlt derhjemme med at, tja tilbringe tid med dem og vores nyeste medlem, Peanut the Pug!

I starten af april kom min elskede mor til DC med hendes arbejde, og så ville det være lidt dumt ikke at ses. Vi brugte en hel lørdag sammen. Vi startede ud med en lækker morgenmad, derefter gik vi lidt rundt i Georgetown indtil vi skulle møde med Janine ved Capirol. Vi fik en lille rundvisning i alle de ukendte steder af Capitol, og vi kom også ud på the Speakers Balcony.Det var lidt sjovt at se min mor og min mom sammen, det troede jeg ikke ville ske. Efter Capitol tog jeg hende hjem og viste hende hvor jeg bor, og derefter til Eastern Market og til The Sweet Lobby. Om eftermiddagen tog vi til Chinatown og Downtown hvor vi nød en afslappende kop kaffe. Til aftensmad tog jeg hende til the Good Stuff Eatery og introducerede hende til mit yndlings burgersted. Derefter sagde vi på gensyn, og hun fulgte mig hjem. Det var lidt underligt bagefter, især fordi jeg var helt alene. Men så holdt Glee mig med selskab, og så kunne jeg græde over det!

Tirsdagen (den 8.) efter var jeg ude og spise aftensmad med mor igen, og vi nød en smuk solnedgang i Georgetown. Det var lidt mindre trist at sige på gensyn den gang, for på det tidspunkt havde jeg allerede travlt med skolen, og Elizabeth skulle komme om lørdagen.

Elizabeth kom om lørdagen (den 12.), hvor Janine havde kørt mig ud i lufthavnen for at hente hende. Det var virkelig dejligt at se hende igen, og jeg var glad for at der ikke var nogle problemer. 

Mens Elizabeth var her var vejret udemærket. Vi var på museer, så monumenter, Cherry Blossoms, var i biografen (Rio 2 og Captain America), hun mødte mine skøre venner og fik den hele turistede side af DC. 
Vi fik også lavet rugbrød og spist rigtig mange lakridser (jeg er først lige nu blevet færdig med lakridserne...)

Det var underligt at tage med hende ud i lufthavnen for at chekke ind. Vi stod i kø med en masse andre danskere, og så følted det pludseligt som om at jeg også selv skulle hjem. Hvilket jo er noget som AFS allerede er i gang med at reklamere for. "don't forget, now is a great time to sort out all the stuff you will not be needing to bring home" - undslyld mig, men der er to måneder endnu!

Så april var fyldt med gensyn fra Danmark, og det var rigtig hyggeligt. For at være helt ærlig, så frygtede jeg lidt at det ville give mig mega hjemvé, men det slap jeg dog heldigvis for!

- Emma

Ingen kommentarer:

Send en kommentar