fredag den 11. april 2014

North Carolina

Hej!

I denne uge har jeg været i Havelock, North Carolina sammen med min familie.

Mandag (den 25. marts) formiddag tog vi af sted i to biler. Deres Mustang skal blive i NC, mens deres "Mickey"-van bliver i DC. Det er ærgerligt, for deres Mustang er mega nice. Anyways, jeg kørte med Ron i Mustangen, og jeg havde fuld kontrol over radioen. Jo længere syd på vi kom, jo mere country musik var der i radioen. Det var ret sjovt. På vejen ned læste jeg The Giver, som kommer i biografen til sommer. Det er en virkelig god bog, som jeg fik læst på de 5 timer det tog at køre derned. Da vi ankom til Havelock, stod der en smilende dame i indkørslen, og hun kaldte os både "Sugar" og "Honey" i de fem minutter vi snakkede med hende. Vi fik selvfølgelig også kram og et "God bless y'all" Velkommen til Syden!
Da vi havde fået pakket ud, og inspiceret huset, tog vi til New Bern og spiste japansk til aftensmad og derefter tog vi Lowe's, som er et varehus med en masse gør-det-selv materialer.
Da vi kom tilbage til huset, gjorde vi klar til at gå i seng. Jeg havde uheldigvis lektier som jeg skulle lave.

Tirsdag vågnede jeg rigtig tidligt, fordi jeg frøs. Jeg vågnede igen et par timer senere da Janine og Ron spurgte om vi også frøs. To timer senere kunne jeg ikke sove længere, så jeg stod op og spiste morgenmad. Vi kørte igen til Lowe's for at købe maling og malerpensler. Da vi kom hjem igen, begyndte vi at tape alle dørkarme og vindueskarme og paneler. Det tog os et par timer, og så kunne vi gå i gang med at male. Jeg havde valgt nogle lyse gule farver til deres gæsteværelse. Omkring klokken syv, spiste vi aftensmad midt på gulvet. Derefter pakkede vi nødvendige ting, og kørte til et hotel, fordi varmesystemet var brudt ned i løbet af dagen, og det var minus grader udenfor. Med internet adgang, kunne jeg sende mine opgaver til mine lærerer og lave flere lektier.

Onsdag morgen tog vi tilbage til malerprojektet, og jeg blev næsten færdig med væg nummer 3, da vi blev bedt om at pakke vores ting igen. Denne gang kørte vi til Wilmington, som er stedet hvor de filmer Sleepy Hollow. På vejen derned kom vi forbi Swansboro som er en lille havneby hvor Janine og Ron boede i et par år. Hele vejen derned var der træer og træer og træer! Det var også meget landligt, og det føltes som om jeg var i en Nicholas Sparks film! Ron fortalte at det meste var Marine base. Jeg spurgte så hvorfor de skulle bruge så meget plads, for vi havde kørt næsten en time på "Freeway" og det var stadig Marine base. Janine forklarede at de øvede det at være i krig. Det gav mening. Da vi ankom til Wilmington, gik vi med det samme til Downtown, som bestod af en gade med butikker og en havn med et krigsskib. I en vintage butik prøvede jeg en masse kjoler, og fandt til sidst min Prom kjole, som er vintage! Jeg fik også købt de to næste bøger i The Giver triologien. Vi spiste aftensmad og cupcakes, og gik derefter tilbage på vores hotel, hvor vi hver lavede sit (hint: jeg skrev alt i min blog indtil nu, mens Gabi ville have mig til at stoppe)

Torsdag var et tidligt op, og af sted til Cherry Point. Cherry Point er den største lufthavn(?) som Marinesoldaterne har i USA. Vi skulle overvære Janines kommende Commanding Officer overtage rollen fra en anden. Det var rigtig interessant. Det er nærmest som at overvære et vagtskifte inde på Amalienborg, hvis jeg skal give en perspektivering. Der blev også holdt et par taler, og så var det overstået. Janine introducerede os til hendes nye CO og nogle af hendes andre kollegaer. De var alle sammen rigtig flinke og høflige, og der var en som gav rigtig stor ros til vores danske soldater. Der blev jeg lidt stolt. Janine gav os også en rundtur af der hvor hun skal arbejde de næste par år, og så fik vi også lov til at se hendes flyvemaskine. Det var ret sejt at side der hvor de kontrollere flyet, og der var ret cool at se flyets cargo-dæk. Efter vi havde set hvor hun skal arbejde, tog vi til en reception og spiste lækker mad. Om eftermiddagen tog vi igen på et hotel, for det blev igen koldt om natten. Janine og Ron tog til en middag med hendes CO og de andre fra hendes squadron. Gabi og jeg blev på hotellet og spiste pizza og så fjernsyn.

Fredag kunne vi sove ind. Det var rigtig dejligt! Omkring ved middags tid tog vi tilbage til huset for at male lidt mere. Huset var blevet dejligt lyst og lækkert!
Om aftenen tog vi hjem til Janines CO til en ægte amerikansk tradition i Syden, Pig-Pickin'! Det er en BBQ, hvor slagteren kommer med en hel gris, griller den i et par timer, og så er der pulled pork til alle! Det var rigtig sjovt at prøve, og maden var virkelig lækker! Det var en dejlig landlig atmosfære, og fik læst lidt i min bog. Om natten var det endelig varmt nok til at blive hjemme, så vi kunne sove i vores egne senge.

Lørdag var en afslappende dag. Vi tog på biblioteket og læste bøger. Jeg introducerede Gabi til Hush, Hush (det endte med at hun ville have mig til at forklare en del, fordi hun ikke forstod den) og Gabi fandt en tilfældig bog til mig. Det viste sig at være en virkelig god bog! Det var nærmest som at læse Percy Jackson, bare med nordiske guder! Til aftensmad fik vi igen Southern BBQ. Yum yum! Da vi kom hjem i huset, brugte vi alle sammen aftenen på at læse i vores ny lånte bøger. Jeg kunne ikke give slip på min bog, så klokken endte med at være 1 før jeg fik gået i seng.

Søndag fik jeg læst min bog færdig. Det var ikke en slutning jeg havde håbet på, men igen jeg er en kærlighedssyg teenager, og intet er nogensinde for meget til mig. Jeg hjalp Gabi med at male et par polkaprikker på hendes væg, og så pakkede vi sammen for at overnatte på et hotel endnu engang. Janine og Ron blev enige om at de ville sende alle deres kommende bøger som skal publiceres af dem, til Gabi og jeg, så vi kan være beta-læsere. Så Ron sendte mig en kommende bog, og jeg brugte aftenen på at læse den.

Mandag tog vi tilbage til huset i et kort stop, og så tog Janine mig på biblioteket igen for at jeg kunne aflevere vores lånte bøger. Jeg blev siddende på biblioteket og læste en bog færdig, og skrev derefter på bloggen. Da Janine var færdig med hendes møde, tog vi tilbage til huset. Et par timer senere, kørte vi igen til Wilmington for at overnatte. På vejen stoppede vi ved Emerald Isle og tog et kig på stranden. Den var virkelig stor og smuk, og strandhusene ud til lignede igen noget fra en Nicholas Sparks film! Gabi og jeg brugte den sidste aften i Wilmington i nogle små søde butikker, og tog derefter tilbage på hotellet for at læse.

Jeg havde en super hyggelig og afslappende tur til North Carolina, og jeg vil helt sikkert tilbage! Her på det seneste er alt gået virkelig stærkt, og tiden flyver afsted. Det er både godt og skidt, synes jeg...

- Emma

Ingen kommentarer:

Send en kommentar