fredag den 18. oktober 2013

"Buffalo kids", byvandring og afslapning

Hej!

Jeg undskylder lidt for ikke at have opdateret. Jeg har haft travlt i ugen med at lave absolut ingenting. Sådan da..

I weekenden havde AFS i DC besøg af udvekslingsstudenter og deres værtssøskende fra Buffalo. Efter skole om fredagen tog Julie, jeg, Manuel og Dario til Pentagon City Mall for at shoppe. Jeg fik købt et par sko, men Julie og Manuel gik all in! Manuel skulle møde sine "Buffalo kids" på Union Station, så han fulgte mig næsten hjem. Jeg hilste på nogle af dem, men der var igen fra Danmark. Øv! Da jeg kom hjem, var jeg helt alene sammen med mumien. De andre var ude.

Lørdag fik jeg lov til at mødes med dem fra Buffalo. Manuel, Rebecca, Elena, Matteo og nogle af de andre fra DC var der også. Det var ret fedt at være sammen med alle mine italienske venner igen! På grund af regnen tog vi til Pentagon City Mall, igen, og senere til Arlington Cemetery, hvor jeg blev uretfærdigt efterladt. Så jeg vandrede rundt alene, hørte på de danske turister, og morede mig lidt over at de havde skærmet af for den evige ild ved JFKs gravsted pga. Government Shutdown. Da jeg fandt dem igen, tog vi til National Geographic Museeum (et af de museer der ikke var lukkede) Jeg tog hjem inden de andre kom ud. Giudi kom til DC for aftenen, og skulle sove hos mig. Hun kom, og vi tog til Chinatown og mødte Deniz, Martin, Yanxing og Alexis. Vi skulle se Runner, Runner med Justin Timberlake. Plottet var godt, men skuespillet var ikke det bedste. Efter filmen tog Giudi og jeg videre til en fest hos én fra skolen. Men det var sent, og vi blev enige om at vi hellere ville tage hjem og se film og spise pizza. Så vi tog hjem og spiste pizza og så 'Maid in Manhattan' sammen med Gabi.

Søndag stod vi sent op, for vi var gået sent i seng (2.22...) Giudi blev hentet klokken 12.30, og så tog jeg af sted for at mødes med Manuel som var alene sammen med Buffaloerne. Han kunne virkelig ikke lide dem, og han ville have mig med ham. Så jeg mødte dem foran Capitol, og de kørte os til Mall'et i deres bus. Manuel og jeg gik rundt på Mall'et, som var underligt tomt uden turisterne.. Downtown derimod vrimlede med danskere! Jeg tog Manuel til Barnes and Noble, og han blev med det samme forelsket i butikken, ligesom mig! Vi gik lidt rundt blandt tøjbutikkerne, inden vi besluttede os for at tage tilbage. Da vi kom tilbage til bussen, var de lige ved at køre uden os! Jeg sagde farvel til de andre ved Smithsonian metrostationen, og tog hjem med en voksende forkølelse.

Mandag var en stille og rolig dag. Skolen var lukket pga. Colombus Day. Klokken ca. 5 tog jeg til Surprise Birthday Party for Avi. Det var super hyggeligt, og det er ligesom i filmene, at når det ringer på døren gemmer man sig og springer frem og råber "Surprise!", men i virkeligheden er det ikke dem. Da Avi endelig kom, blev hun mega overrasket, men også glad. Jeg brugte aftenen sammen med dem, indtil jeg fik det så dårligt at jeg blev nødt til at tage hjem.

Resten af ugen har bare været ren afslapning. Tirsdag var jeg hjemme fra skole syg. Jeg sov indtil 12, og brugte resten af dagen sammen med min nye yndlingsserie (bare for sjov, Sherlock slår alt!) Beauty and the Beast. Sandra kan fortælle hvor opslugt jeg blev af den, ups... Onsdag var der PSAT/SAT prøver på skolen, så vores spansklærer tog alle udvekslingsstudenterne ud for at se byen. Eftermiddagen brugte jeg på at følge op på mine lekiter, og aftenen blev brugt i selskab med mine internationale venner og deres værtsforældre.

I dag har jeg været i skole, hvor vi havde jordskælvs øvelse. Altså hvad man skal gøre hvis der kommer et jordskælv. I dag var også dagen hvor den amerikanske regering fandt en midlertidig budget løsning, så alle museerne er åbne igen. YAY!

Jeg har virkelig ikke lavet andet end at gå rundt i DC, se Netflix og være sammen med mine venner, Det er rigtig fedt, for det minder mig om at skolen ikke er det eneste der betyder noget i år. Det er faktisk det der har mindst betydning!

- Emma

Ingen kommentarer:

Send en kommentar