søndag den 1. december 2013

Patricias fødselsdag, DC Superior Court og Thanksgiving!

Fredag d. 22/11 var jeg til fødselsdag/sleepover hos Patricia. Det var rigtig hyggeligt! På vejen derhen mødte jeg Yves og Mathias i metroen, og vi fulgtes derhen sammen. Da vi ankom var huset allerede fyldt med vores venner, og Patricia blev glad for at se os. Joy, Nada, Ida, Keno, Marina og Rebecca var der allerede, så vi begyndte at spise. Vi fik pizza og cupcakes. Nam! Senere kom Julie og Manuel, og Marinas værtssøster Julie. Vi spillede Just Dance 4 og Mario Kart indtil klokken 22, for der blev alle drengene smidt hjem, så pigerne (og Manuel) kunne holde sleepover. Vi så Abduction med Taylor Lautner, og efter man har set den 3 gange så er den ikke så sjov længere. Jeg faldt i søvn under filmen og vågnede først da den var slut.

Lørdag d. 23/11 tog jeg hjem og var hjemme kl. 13. Mine værtsforældre havde huset fyldt med deres venner, fordi de holdte deres årlige 'writer's workshop'. Så jeg sneg mig langsomt op på mit værelse hvor jeg "lavede lektier". Faktisk så jeg Doctor Who, så jeg kunne være klar til om aftenen hvor vi skulle hjem til nogle af Janines venner for at se 50. års special afsnit. Det var vildt godt! Altså afsnittet, men selskabet var også godt. Vi spiste fiskepinde, salat, pomfritter, og til dessert var der jordbær, brownies og "custard" (en form for kagecreme, men ikke rigtigt)

Søndag d. 24/11 mødtes jeg med Julie, Mathias, Patricia og Keno i biografen for at se Catching Fire. Gabi var lidt skuffet over at hun ikke kunne komme med, så hun var lidt mopset. Filmen var rigtig god, og jeg har næsten lyst til at sige at den er bedre end den første. De er begge gode! Da jeg kom hjem igen lavede jeg rigtigt lektier, så jeg ikke ville få problemer.


Tirsdag var jeg med min Street Law II klasse på udflugt til DC Superior Court. Det er der de behandler alle mulige borgerlige sager (stoffer, vold, tyveri, etc.) Jeg gik rundt sammen med to andre, og vi hørte to forskellige sager. Når jeg siger sager, mener jeg a der er dommer, jury (eller ikke) anklager, tiltalte, osv. Den første sal behandlede sager der havde med vold at gøre. Det var ret interessant, og overhovedet ikke som man ser på tv! Den anden sag vi så på var en enkelt sag. En dame var faldet ude foran en blomsterbutik fordi der var vådt på gulvet, og så havde hun sagsøgt butikken. Jep, sådan er Amerika!
Jeg var først tilbage på skolen klokken 12.30, så jeg havde 15 minutter geometri inden frokost. Til frokost havde Nada taget hendes families kamera med, så der blev taget en masse billeder! Det var dér at jeg fandt ud af at jeg bare måtte eje sådan et! Så jeg kan tage gode billeder af byen og mine venner, og ikke bare en iPhone kvalitet.
Om aftenen var jeg igen inde og se Catching Fire, denne gang med familien. De blev også positivt overrasket, så det er en god film!

Onsdag havde vi ikke normal skoledag. Vi mødte til normal tid, men derefter gik vi over til et auditorium som tilhører George Washington University. Der havde vi den årlige Thanksgiving Performance's. Der var en masse forskellige ting på programmet, men de fleste ting handlede om hvad vi skulle være taknemmelige for og hvad vi kunne se frem til i det kommende år. Udover taler, var der også musikalske optrædener. Julie og Dario optrådte med deres danseklasse, Manuel var i koret og Yves og Nacho opførte et skuespil.
Da vi kom tilbage på skolen fik vi Thanksgiving middag til frokost. Kalkun, kartoffelmos, "cornbread" og fersken tærte. Det var bare nam!
Derefter fik vi fri, og dermed startede min Thanksgiving-break! Jeg tog med en gruppe af min venner på museum og derefter besøgte vi en souvenir butik.
Om aftenen hjalp jeg Janine med at lave en "peach-a-berry pie" (basalt set fersken og hindbær tærte) Det var nemt og hurtigt! Gabi lavde chessecake, og Ron havde travlt med at lave alt tilbehøret.

Torsdag morgen vågnede jeg op kl. 7.30 så jeg kunne være klar til det årlige "Garner Turkey Trot, 4 mile run" Det var kun Gabi og jeg som løb, så de havde fordoblet distancen fra 2 mil til 4 mil (til og fra the Washington Monument) Det gik godt. Gabi og jeg fulgtes det meste af vejen, undtagen på vejen fra toppen af Capitol Hill og til vores hus. Gabi er hurtigere end mig på en kortere distance, og fordi min ene læg synes det ville være sjovt at smerte, så vandt hun. Hun var den heldige vinder af 50 $ og en fin pap-medalje. Da jeg trådte ind i huset blev jeg overvældet af en herlig duft af alle mulige retter. Det var næsten som jul! Spændingen på at spise noget man kun får én gang om året, vejret og stemningen. Da jeg havde taget et bad, startede vi på Ringenes Herre: Extended Edition marathon. Extended Edition mener bare at de har flere scener med, og derfor er den længere. (Det tog os omkring 10 timer at se 2.5 film, inklusiv spisning)
Da vi spiste Rons lækre bacon dækkede kalkun, skulle vi hver sige hvad vi har været taknemmelige for i det løbne år. Hele min familie (inklusiv min "moster" Amber) var taknemmelige for at have mig i deres familie.
Jeg er taknemmelig for at have muligheden for at opleve noget så stort som dette. Jeg er taknemmelig for min udvidede amerikanske familie, min vidunderlige familie i Danmark, og for at alt er gået så godt som det har og at jeg ikke er endt i en situation som nogle af mine venner er. Jeg er taknemmelig for alt hvad der er sket de sidste 2 år.
Vores menu bestod af kalkun, green bean casserole, sweet potato casserole (med skumfiduser på toppen...) kartoffelmos, sovs, biscuits, cornbread og tranebær.
Det var alt sammen meget lækkert, og til dessert havde vi pumpkin pie, sweet potato pie, cheesecake og min peach-berry pie.
Vi så Ringenes Herre resten af dagen, og da klokken blev 21 besluttede vi os for at rydde op.
Det var en fed oplevelse! Især det at jeg sad i nattøj hele dagen og så Ringenes Herre (det er virkelig bare én lang film...) og spiste end hel masse ægte amerikansk mad!

Fredag stod vi tidligt op for at tage ud at shoppe. Vi ankom til Pentagon City Mall klokken 7.30, og centeret var næsten tomt. Janine fortalte mig at de vilde mennesker shopper i løbet af natten, og de normale mennesker shopper om dagen. Det var rart at der ikke var så mange mennesker, og udsalgene var stadig gode! Jeg gik rundt alene, for så kunne Janine og Ron købe julegaver. Jeg købte Gabis julegave, og en julegave til mig selv; et kamera! Det er SÅ godt! Jeg købte også en gave fra Gabi til Janine, og nogle julekort. Efter et par timer mødtes jeg med Janine og Ron, og vi spiste morgenmad. Derefter gik Janine og jeg i Macy's for at finde en gave til Mari. Jeg hjalp med at finde et smukt smykkesæt. Vi fandt også tøj på udsalg!
Da jeg kom hjem satte jeg mit kamera til at lade, og derefter begyndte jeg at slappe af. Janine gav mig en hel masse af hendes make-up, som hun ikke ville bruge mere fordi hun havde købt noget nyt.
Senere på dagen mødtes jeg med Yanxing og Yuki, og vi gik rundt og tog billeder af den oplyste by.

Lørdag sov jeg indtil sent. Jeg stod op, spiste morgenmad, så lidt tv og lige da jeg skulle til at spise frokost spurgte Janine om jeg ville med dem i Target for at købe jule ting. Ja! Vi spiste frokost på Subway, inden vi gik på shopping igen. Target er en billig udgave af Macy's, og en smule mindre. Men det er stadig en stor alt muligt butik. Og de havde pyntet godt med julepynt. Vi fik købt julesokker, og en ting til vores julesokker, og vi købte Ida, som skal være hos os i julen, en pyjamas så hun kan være en del af familien.
Da jeg kom hjem fortsatte jeg med at lave ingen ting, og lade op til 1. søndag i advent.

Søndag Skypede jeg med Ølstykke, og de gav mig en fin rundtur i deres smukt dekorerede stue (det fik mig næsten til at græde, det var bare så hyggeligt og velkendt!) Vi snakkede i næsten 1 og en halv time! Da jeg havde snakket færdig med dem, tog jeg til Union Station og købte ting på udsalg i The Body Shop. Da jeg kom hjem igen Skypede jeg med Sandra i en times tid, og derefter så jeg julekalender. Jeg åbnede også min første adventspakke fra Farmor, og nu står den fint og lyser i min vindueskarm.

Jeg har det godt for tiden. Jeg kan altid finde mindst én grund til at være glad om dagen, hvad enten det er mine venner, min familie eller en tv-serie. Jeg prøver også at se frem til én ting ad gangen, for på den måde går tiden hurtigt. Det er ikke fordi jeg vil have at tiden skal gå hurtigt, jeg kan bare godt lide fornemmelsen af at tiden går. Det er også vigtigt at have mindst én ting at være glad for om dagen, uanset om det er noget i ens vennekreds, familie eller noget der foregår i en anden verden.

- Emma

Ingen kommentarer:

Send en kommentar