mandag den 17. februar 2014

Lidt af hvert

Hej!

Mandag d. 3. vågnede jeg efter en virkelig underlig drøm. Alle mine venner fra skolen i Danmark, og deres familie var inde og se den ny Hobbit film. Ikke toeren, men treeren! Som ikke er udkommet endnu! Det var underligt. Jeg tog i skole, spiste frokost og tog hjem. Halv 5 kom Mathias over. Han havde ikke været i skole, fordi han havde rygsmerter efter en skitur. Vi snakkede lidt, så første afsnit af Sherlock, og derefter viste han mig nogle film som han havde lavet i skolen i Brasilien. De var ret sjove, og amatøragtige. Det var det der gjorde dem sjove. Vi spiste aftensmad, Fejoada (en brasiliansk ret, som gjorde Mathias rigtig glad!) og snakkede i næsten en time ved bordet. Vi snakkede om VM til sommer. Efter aftensmaden, hjalp Mathias mig med opvasken og jeg fulgte ham hjem. Han gik hjem med en signeret kopi af Janines bog, og han var meget glad!

Onsdag d. 5. var jeg om eftermiddagen sammen med en stor gruppe af mine udvekslingsvenner på en Bed & Breakfast, hvor vi spiste cheesecake og snakkede. Om aftenen var jeg med Gabi til Young Womens, hendes program med pigerne i hendes kirke. Vi lærte om det at have selvværd, og refererede til det i Biblen ved hjælp af små skuespil. Jeg var meget populær i det jeg var den eneste hvide pige, og at jeg havde ingen idé om hvad Biblen sagde om de forskellige ting. Det var sjovt at prøve, og pigerne er virkelig søde, og de tager imod én som om man har kendt hinanden i flere år!

Torsdag d. 6. var jeg efter skole til et Mock Trial Release Party. Det er i forbindelse med en klasse som jeg har på skolen, som basalt set handler om det at være advokat, og hvordan man opfører en retssag. Så det eneste vi lavede til Release Partiet var at få agen at vide, og spise pizza.

Fredag d. 7. (6 måneder i USA!!) var Gabi og jeg i biografen for at se Vampire Academy. Det var en 'sister-date' som Janine og Ron betalte for, så de kunne få huset for sig selv til deres date. Filmen var sjov, og fjollet, og den holdte sig fint til bogen. Men når det er sagt, er bogen og filmen SÅ forskellig! Der er mere humor i filmen, end i bogen, men den var god alligevel!

Lørdag d. 8. brugte jeg det meste af dagen på at lave et projekt som jeg havde for i skolen. På et tidspunkt løb jeg tør for tegnestifter (som mit projekt bestod af) og måtte cykle til CVS, og købe flere. Om eftermiddagen tog vi alle fire til en fødselsdag hos en af Janines ældre kollegaer. De havde huset fyldt med børn og lækkert mad. Om aftenen, da vi var hjemme igen, spillede Gabi og jeg Klodsmajor og spiste slik. Vi hyggede rigtig meget, og det endte også med at jeg blev færdig med mit projekt!

Søndag d. 9. Skypede jeg med Mor og Laura. Det var hyggeligt at snakke med dem. Nogle gange glemmer jeg næsten at jeg har en familie derhjemme, men det er kun for et par korte sekunder. Jeg er blevet taget virkelig godt ind herovre, og jeg ser dem ikke længere bare som en værtsfamilie, men som en amerikansk familie som altid har arme og døre åbne for mig. Jeg hilste også endelig på Elizabeths kæreste Kasper via Skype. Hun sad på Gran Canaria, jeg i DC og ham i Danmark. Det var lidt underligt, især fordi de blev ved med at kæreste-snakke sammen, når de troede at jeg havde forladt rummet. Senere på dagen tog jeg ud og løb 4 miles, og på vejen hjem, begyndte det at sne. Igen! Jeg er ved at være godt træt af al den sne!

Jeg undskylder for den sene update, men jeg har simpelthen haft så travlt med livet herovre og lektier. Jeg håber I alle har det godt!

- Emma

Ingen kommentarer:

Send en kommentar