mandag den 30. september 2013

Cross country, (lektier), besøg og AFS orientering!

Hej!

Mandag var en god dag. Jeg tog i skole, så mine venner, havde det sjovt, bla, bla, bla... Ej, men jeg var i skole, men det var først mandag aften der skete noget spændende. Fordi Janine var ude, kunne vi få lov til at spise fisk! Så gabi lavede en virkelig god fiske ret med salat og (brøndte)kokosris. Vi havde to "elders" (missionærer) på besøg fra kirken, så det var spændene for engangs skyld at se nogle nye ansigter. De holdt ugens lesson, som gik ud på at vælge ens yndlings citat fra Biblen. Der blev jeg nødt til at springe over, for jeg ved simpelthen ikke hvad mit yndlingscitat er... Efter maden tog Ron med de to elders ud for at snakke med nogle flere mennesker, så Gabi holdte mig med selvskab mens jeg tog opvasken (som jeg havde fået en advarsel om, ups...)

Tirsdag morgen mødte jeg Meaghan i metroen, så vi fulgtes i skole. Hun er i min P.E. klasse og med på cross country holdet. Efter skole havde jeg min første cross country practice, så jeg mødte Clara, Anna og Meaghan efter skole, hvor Coach fandt os, og vi løb ned til et sted på Mall'et. Der lavede vi nogle øvelser, som virkelig satte mine muskler på prøve! Så da vi løb tilbage på skolen, og gik op på 3. sal hvor vi strejkede ud, var mine ben helt ødelagte! Jeg slap dog ikke for at lave en masse mavebøjninger, så mine mavemuskler begyndte også at smerte! Da jeg kom hjem, skulle vi lige straks spise. Vi fik fiske-tacos, og bagefter fik vi is fra Eastern Market! Så klokken blev mange inden jeg kunne komme i gang med mine lektier!

Onsdag vågnede jeg, og kunne med det samme mærke både mine ben-, mave- og armmuskler! Av, av, av! Det var virkelig slemt. Jeg haltede det meste af dagen, og det var ikke sjovt! Jeg så dog mine venner, og venner gør det hele meget nemmere. Jeg klarede mig i gennem dagen, som var fyldt med tester og én field trip i geometri... Underligt, men sjovt! Jeg fulgtes med Asia, Stacey og Sean, mine makkere i geometri. I spansk fik vi cookies, og jeg fik B+ for en test (yay!) Onsdag eftermiddag brugte jeg sammen med mine lektier, ømme krop og New Girl (tv-serie) Gabi var til 'Young Women's' og Ron var til koncert med Amber. Så jeg var alene hjemme. Det var egentlig ret kedeligt, men de lektier jeg lavede var virkelig vigtige! Da Gabi kom hjem, insisterede hun på at krølle mit hår. Så hun krøllede mit hår, og hun kom ikke udenom at brænde min hovedbund!

Torsdag stod jeg tidligt op fordi jeg skulle til et Ethics Team møde. Jeg har helt sikkert tænkt mig at være en del af det (vi fik donuts og te!) Da jeg gik ned i køkkenet, stod Ron og lavede mad... Det er den slags mad der skal simre i 10 timer, og så kan man spise det med en ske. Det duftede vildt godt! Han så 'Grimm' samtidig med, så jeg fik set nogle lidt klamme scener mens jeg spiste min havregryn. Da jeg anskom på skolen klokken 7.45, var Joy og Soda allerede på skolen. Til mødet fik vi at vide at vi havde en 'Ethics Bowl' i november, en konkurrence hvor det gælder om at være bedst til at argumentere. Så fedt! Ellers forløb dagen stille og roligt. I Street Law holdt vi en 'trial' med dommere og forsvarer og det hele! Til frokost 'fangirlede' jeg sammen med Manuel over Glee og Harry Potter, og det fortsatte efter skole da Dario meldte sig ind. Så sjovt! Jeg er satdig ikke vant til den italienske måde at sige hej og farvel på. Et kys på hver kind! Cross Country træning var aflyst (heldigvis) fordi der var for lidt til at Coach ville holde træning. Så jeg tog hjem, hvor Janine var hjemme. Hun havde gave med til os fra Afrika. Slippers fra et hotel på Malta, chokolade fra Italien, en pung med småting man får når man rejser med businessclass og en lampe (ligesom den i Aladdin) fra Dubai. Om aftenen to vi ud og spiste pizza, hvilket var ret ironisk fordi jeg havde fortalt Joy at vi ikke særlig tit spiste ude på en hverdag... Da jeg kom hjem skrev jeg med Rasmus, og vi fik aftalt hvor og hvornår vi skulle mødes fredag. Jeg var helt oppe og køre! Jeg mener, Ølstykke = familie, så det er nærmest som at få besøg af familie!

Fredag gik langsomt i skolen, mest fordi alt var kedeligt men også fordi jeg bare ventede på at møde Rasmus. Efter skole fulgte jeg med strømmen ud fra skolen, og fandt mine venner. Mens jeg stod sammen med dem, hører jeg nogen kalde mit navn. Så jeg kigger til venstre, og så Rasmus. Jeg blev virkelig overasket over at se ham. Mest fordi det var gammel klasse møder ny klasse, men også fodi vi havde aftalt at mødes et andet sted. Jeg tog ham til Lincoln Memorial, MLK Jr. Memorial, Jefferson Memorial, Washington Monument og Det Hvide Hus. Derefter gik vi til Downtown, og vi spiste aftensmad på Cosí. Vi fik snakket meget om før vi begge kom her. hvor meget vi har forandret os, hvor mange sjove ting vi lavede sidste år og generelt bare nostalgi. På vejen til metroen, gik vi forbi Capitol som var ved at få lys på. Da jeg fik sat ham på en metro, gik jeg hjem. Da jeg kom hjem, skete der noget uhyggeligt! Jeg gik ud i køkkenet for at tage et glas vand, og på køkkenbordet så jeg en mus! Iiiv! Da jeg var faldet ned over dagen, satte jeg mig til at se 'En Kongelig Affære' Den var god, og den gav mig en lidt hjemmelig følelse. Selvom der var engelske undertekster.

Lørdag (og søndag... fordi det var én lang dag afbrudt af små sove pauser) stod jeg op og gjorde mig klar til AFS orientering. Ron kørte mig til Maryland, hvor jeg blev mødt af Elena og Kari som allerede var der. Vi snakkede, og jeg lærte Kari at kende. Elena kendte jeg fra velkomst lejeren. Kort efter begyndte alle at ankomme, og jeg så flere og flere som jeg kendte, men også nye ansigter. Kl. ca. 13, efter en navneleg (med 53 elever!!!) blev vi delt ind i seks grupper, og så blev vi sendt ud sammen med nogle frivillige og snakkede. Vi snakkede bla. om kultur forskelle, hvordan vores forhold er med vores familie og hvad man kan gøre hvis man har problemer med dem. Det var meget befriende at få snakket ud om ting som man ikke har kunne snakke om med ens familie, eller ens amerikanske venner. Samtidig bliver man hurtigt venner, når man med det samme deler problemer man har. Efter gruppe sessionen, var der en fælles session om sikker sex og om at være sikker på nettet. Det meste gik op i sjov, men der var også seriøse øjeblikke. Efter det, gik vi tilbage i grupperne og snakkede noget mere (jeg kan ikke huske om hvad...) Efter dét, lagede vi "alle dem med..." eller "the wind blows for..." hvor man skal sige "the wind blows for those with jeans" og så skal dem med jenas bytte plads. Der var kun få der slog sig, inklusiv mig. Vi fik pizza til aftensmad, og der var nogle der havde lavet cupcakes til dessert. Kl. 20 startede talentshowet, og der var mange der havde forberedt sig. Der var mange der snag, nogle der spillede instrumenter, en magiker og en der kunne løse professorterninger. Det var vildt sjovt! Der blev også sunget national sange fra Japan, Pakistan, Senegal og Italien. Efter talentshowet blev der lavet lejrbål og 'smores'/skumfiduser. YUM! Jeg snakkede med en nordman, mine italienske venner og mine venner fra skolen. Da det blev for koldt udenfor, fandt jeg nogle andre og vi blev introduceret til et spil, 'Werewolf'. Det var vildt sjovt! Man får for hvert spil en rolle i en landsby. For eksempel varulv(du slår folk ihjel) seer (du ser de andres roller) den lille pige (du kan se hvem varulven er) heksen (du vælger om du vil redde eller slå personen ihjel) Det var sjovt og vi spillede det i næsten 5 timer! Hen ad vejen blev vi introduceret til amor (du kan vælge et par, og når den ene dør så dør den anden også) og en jæger (du kan slå en ihjel når du selv dør) Jeg og Eduard blev én runde et par, fordi vi havde sovet (det er der at varulven slår folk ihjel) op ad hinanden. Da jeg døde, brugte jeg mit jæger kort til at slå den sidste varulv ihjel, og vi vandt! Eduard og jeg brugte egentlig kun spillet til at snakke sammen og  more os over den ene person der tog spillet alvorligt. Kl. 5 gik jeg i seng, fordi jeg frøs og jeg vidste at jeg ville få det dårligt (det er det negative ved at spise Oreos klokken 4 om morgenen) Klokken 6.30 blev jeg vækket fordi vores pige dorm blev invaderet af Manuel, Eduard og Davide. De var alene i drenge dormet, fordi alle var alle mulige andre steder. Så de sov i vores dorm. Kl. 8.30 vækkede en hyper Patricia mig med sætningen "I haven't been sleeping at all! I feel great!" Vi pakkede vores ting sammen og gik tilbage til fælleshuset hvor nattens snacks var blevet skiftet ud med morgenmad. Der var stille, meget stille! Men efterhånden som huset blev fyldt op, begyndte folk at spille kort og kaste rundt med en football. Kl. 10 havde vi den sidste gruppesession, hvor vi snakkede om skolen og venner. Vi skulle også skrive en lille note til os selv, som vi får på den næste orientering i december. Jeg sad ved siden af Yves fra Holland, så jeg troede jeg var sikker i mit skriveri indtil han sagde at han forstod det. Ved min anden side sad Johannes fra Tyskland, som jeg også forstod. I små bidder. Olivia fra Tyskland synes at dansk er et sødt sprog... Det er nok den første gang jeg har hørt det. Kl. 12 sagde alle farvel, og Ron hentede mig. Vi kørte uden tag på vejen hjem, og jeg halvsov det meste af vejen. Da jeg kom hjem, gik jeg direkte i seng og sov indtil klokken halv fire, hvor jeg vågnede og havde ingen anelse om hvordan jeg var havnet i min seng igen. Men jeg huskede det og begyndte at smile. Fedeste weekend, EVER! Jeg tog et bad, pakkede ud, ordnede vasketøj, klarede mine pligter og spiste aftensmad med Gabi, inden jeg kunne gå i gang med mine lektier. Mens jeg lavede mine lektier, skrev alle mine AFS venner i vores fællesamtale, at de savnede hinanden og campen, og hvor trætte de var osv. Jeg vil ikke sige farvel! Lige nu er Gabi lige blevet færdig med at krølle mit hår igen, mens vi så Pretty Little Liars.

Jeg har haft en virkelig fed uge, selvom den har været hård fysik og psykisk(lidt, jeg skulle tænke meget i går, og det der med at have et stykke af folkeskolen blandt sin high school kan være mærkeligt)
Men jeg har det gost, og næste uge bliver hård, men god!

- Emma

Ingen kommentarer:

Send en kommentar