tirsdag den 4. februar 2014

Snefri, halvdag og weekend

Hej!

Så er jeg halvvejs gennem mit udvekslingsprogram, og det er en smule trist. Nogle gange, når jeg tænker over hvor lang tid der er til jeg skal hjem, bliver jeg overvældet over hvor lang tid der går. Men når jeg ser tilbage, så er tiden gået alt for stærkt!

Mandag var Martin Luther King Jr. Day, så der var ingen skole. Janine og Ron tog Gabi og jeg ud til frokost på Union Station. Der sad vi og spiste, men Janine fortalte om hvor vigtigt det er at spise sundt. Da vi kom hjem, hjalp vi med at pakke bøger, signere kort og skrive adresser på pakker som skulle sendes. Janines nye, og sidste (snøft..) bog er lige udkommet. Gabi og jeg blev så betalt med hendes nye bog. Om aftenen fik vi besked på at dr var en vinterstorm på vej, og at de havde lukket skolen om tirsdagen.

Tirsdag havde jeg ingen skole, så jeg havde tid til at slappe endnu mere af. Om aftenen tændte vi op i pejsen, og ristede hotdogs og lavede skumfiduser mens vi så 'Stardust'. Mens vi så film, fik jeg besked om at skolen igen var lukket, på grund af sne.

Onsdag brugte jeg hele dagen på at læse Janines bog. Fra start til slut, og da jeg blev færdig ville jeg bare have mere. Så om aftenen sendte hun mig alle hendes små kort historier fra hendes univers.

Torsdag var jeg igen tilbage i skole efter 5 dages weekend. Vi fik at vide at semesteret ville ende tirsdag, i stedet for fredag på grund af de to snedage. Efter skole brugte jeg 3 timer på at arbejde på mit kunstprojekt som er for til på tirsdag.

Fredag sov jeg over mig, og vågnede klokken 7.40 i stedet for klokken 7. Så jeg skyndte mig af sted, og nåede i skole til tiden. Vi havde en halv dag, det vil sige at vi kun havde skole til kl. 12.15. Julie og jeg var blevet inviteret til frokost af vores spansk lærer. Det var virkelig venligt af ham. Han tog os med på et mexikansk sted, for jeg fik Chicken Ceasar salat. Derefter mødte jeg flere af mine venner i Chinatown. Manuel, Nada, Mathias, Yves, Deniz, Yan, Gianluca og Yuki bowlede i et stykke tid, og derefter spillede de billard. Omkring klokken fire, tog Manuel, Nada, Soda og jeg i biografen og så August: Osage County. Det er en rigtig god film med super gode skuespillere. Den var lidt voldsomt, men også sjov. På den mørke måde..
Da jeg kom hjem, brugte Gabi og jeg 3 timer på at blive færdig med et puslespil med USA. Det var sjovt!

Lørdag var ren afslapning! Jeg så et par film om formiddagen, og om eftermiddagen læste jeg min bog. Om aftenen kom to missionærer på besøg, mens vi spiste pizza, og efter de var gået kom Janine hjem fra et te selskab med hendes forfatter-veninder. Vi spillede et spil, og så fortsatte vi med at læse hele aftenen. Det var super fantastisk at slappe af på den måde!

Søndag Skypede jeg med mor og Laura, skrev lidt på min blog og lavede aftensmad. Jeg kan ikke rigtig huske om der skete noget specielt. Det var bare en helt almindelig afslappende søndag!

- Emma

Ingen kommentarer:

Send en kommentar