tirsdag den 20. maj 2014

Monticello

Hej!

Jeg ved det er længe siden jeg har opdateret, men der er ikke sket noget særligt spændende den sidste måneds tid. Jeg har besøgt Capitol, den danske ambassade, været til et par frisbee kampe (som vi vandt!) og nydt det varme forårs vejr.

I dag er der dog sket noget spændende! I morges klokken 7 tog hele Junior årgangen og US history klasserne til University of Virginia og Monticello. Monticello er Thomas Jeffersons ejendom dengang han var præsident. Huset lægger på toppen af et bjerg, og har en fantastisk udsigt over andre bjerge og træer. Det var fascinerende at se hvor han havde boet, arbejdet og ejede 200 slaver. Vi fik også en rundvisning af hans hus, og det var sjovt at se hvor småt der var og hvor mange sjove genveje der var i huset.

Jeffersons hus udefra. Han var meget inspireret af fransk design. Det er tegnet og designet af Jefferson ham selv, og det er designet til at se mindre ud end det faktisk er.

Udsigt fra en lille pavillon.

Mere udsigt. Virginia er et skønt sted.

Min gode veninde Abia som jeg brugte det meste af dagen med.
- Emma

Ingen kommentarer:

Send en kommentar